تجهیزات استخر

تجهیزات استخر: انواع، کاربردها، مزایا و معایب

معرفی انواع تجهیزات استخر

تابستان، فصل گرما و تفریح است؛ چه چیزی بهتر از یک استخر سرگرم کننده برای لذت بردن از این فصل؟ اما چنین مکان مهیج و مفرحی نیاز به تجهیزات مناسب هم دارد تا علاوه بر راحتی و سرگرمی، ایمنی و سلامت افراد را هم تامین کند. به این ترتیب در این مقاله قصد داریم تجهیزات استخر را که شامل مجموعه کاملی از دستگاه‌ها، مواد و وسایل لازم برای تصفیه، گرمایش، روشنایی، نظافت و تزئین آن هستند و باید با توجه به نوع، اندازه، موقعیت، کاربرد و بودجه استخر انتخاب شوند، بررسی کنیم. اگر به تازگی قصد ساخت استخر دارید و یا می‌خواهید آگاهانه این مکان را برای تفریح انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم با ما در ادامه این نوشته همراه باشید.

فهرست کاملی از تجهیزات استخر

در ادامه لیست نسبتا کاملی از انواع تجهیزات استخر را معرفی کرده‌ایم و شما می‌توانید با توجه به نوع استخر، آنها را انتخاب کنید:

  • قطب تلسکوپی
  • کفگیر یا اسکیمر
  • برس استخر
  • سر وکیوم
  • شلنگ جاروبرقی
  • فیلتر استخر (کارتریج، شنی یا فیلتر دیاتومه)
  • پمپ استخر
  • سیستم گرمایشی استخر
  • مواد شیمیایی (کلر، pH، جلبک کُش و جداسازی فلزات)
  • تغذیه کننده شیمیایی
  • چراغ استخر
  • سیستم لوله‌ کشی استخر

در ادامه جزئیات هر کدام یک از این تجهیزات استخر را بررسی کرده‌ایم:

قطب تلسکوپی

قطب تلسکوپی (Telescopic pole) یا دسته جارو استخری تلسکوپی، ابزار کاربردی برای نظافت استخر است که از یک لوله تلسکوپی تشکیل شده است که می‌توانید آن را در طول‌ها و اندازه‌های مختلف تنظیم کنید. این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید از این تجهیزات استخر برای نظافت قسمت‌های مختلف استخر، به ویژه بخش‌های دور از دسترس، استفاده کنید.

این دسته جارو تلکسوپی معمولاً از جنس آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شود. آلومینیوم سبک‌تر و ارزان‌تر، اما فولاد محکم‌تر و بادوام‌تر است. طول لوله تلسکوپی هم معمولاً بین 2 تا 5 متر است و دارای یک بخش سری است که به جارو استخری متصل می‌شود. بنابراین اطلاعات این بخش را می‌توانیم به شکل‌های زیر طبقه‌بندی کنیم:

خلاصه ویژگی‌های قطب تلسکوپی

  • قابلیت تنظیم طول
  • سبک وزن و قابل حمل
  • محکم و بادوام
  • قیمت مناسب

کاربردهای قطب تلسکوپی

  • نظافت کف استخر
  • نظافت دیواره‌های استخر
  • نظافت کفشورها
  • نظافت پله‌های استخر

نحوه استفاده از قطب تلسکوپی

برای استفاده از قطب تلسکوپی، ابتدا باید طول آن را تنظیم کرده، سپس، جارو استخری را به سر آن متصل و در نهایت از آن برای نظافت استخر استفاده کنید.

کفگیر یا اسکیمر

اسکیمر (Skimmer) یا کفگیر، ابزار نظافت استخر است که برای جمع‌آوری زباله‌های سطحی مانند برگ‌ها، حشرات و زباله‌های کوچک استفاده می‌شود. این ابزار معمولاً به دسته تلسکوپی متصل می‌شود و به کاربر امکان آن را می‌دهد تا دسترسی به قسمت‌های مختلف استخر امکان‌پذیر شود. اسکیمر معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز ساخته می‌شود، دارای یک توری سیمی است که در دو نوع ساخته می‌شود و در ادامه به طور مفصل درباره آن صحبت کرده‌ایم. کفگیر به عنوان یکی دیگر از تجهیزات استخر، زباله‌ها را از آب جمع‌آوری می‌کند. در ادامه ویژگی‌های این لوازم استخر را مرور کرده‌ایم:
خلاصه ویژگی‌های کفگیر
  • جمع‌آوری زباله‌های سطحی استخر
  • قابلیت تنظیم طول دسته تلسکوپی
  • قابلیت جدا شدن برای تمیز کردن یا تعویض توری سیمی
کاربرد اسکیمر
  • نظافت روزانه استخر
  • جمع آوری برگ‌ها، حشرات و زباله‌های کوچک
  • کمک به فیلتراسیون استخر
نحوه استفاده از اسکیمر
برای استفاده از کفگیر، ابتدا باید دسته تلسکوپی را با طول مناسب تنظیم کنید. سپس، توری سیمی را در آب قرار داده و به آرامی آن را روی سطح استخر بکشید. زباله‌ها به توری سیمی گیر می‌کنند و می‌توان آنها را از آب خارج کرد.

اسکیمر خطی متوسط مارتینی | اسکیمر استخر

8,800,000 ریال
اسکیمر خطی متوسط مارتینی | اسکیمر استخر دارای دو دهانه ساخته شده از مواد درجه 1 مقاوم در برابر پوسیدگی و فرسایش با کیفیت دارای سبد استرینر تفاوت اسکیمر کوچک مارتینی با اسکیمر متوسط مارتینی فقط در ارتفاع و سایز خروجی آنهاست. برای مشاهده سایر مشخصات فنی مانند ابعاد دهانه ها، سایز خروجی، وزن، ابعاد و …، به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه رجوع فرمایید.

دسته تلسکوپی آلومینیومی 4 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخری

قیمت اصلی 5,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,500,000 ریال است.
دسته تلسکوپی آلومینیومی 4 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخری برند شاین آلومینیوم تقویت شده (اِج شده) قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب برای جارو استخری و توری برگ گیر

دسته تلسکوپی آلومینیومی 5 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخری

قیمت اصلی 6,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 4,200,000 ریال است.
دسته تلسکوپی آلومینیومی 5 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخری برند شاین آلومینیوم تقویت شده (اِج شده) قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب برای جارو استخری و توری برگ گیر

اسکیمر خطی کوچک مارتینی | اسکیمر استخر

5,800,000 ریال
اسکیمر خطی کوچک مارتینی | اسکیمر استخر دارای دو دهانه ساخته شده از مواد درجه 1 مقاوم در برابر پوسیدگی و فرسایش با کیفیت دارای سبد استرینر تفاوت اسکیمر کوچک مارتینی با اسکیمر متوسط مارتینی فقط در ارتفاع و سایز خروجی آنهاست. برای مشاهده سایر مشخصات فنی مانند ابعاد دهانه ها، سایز خروجی، وزن، ابعاد و …، به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه رجوع فرمایید.

توری‌های اسکیمر

دو نوع اصلی توری اسکیمر وجود دارد:

توری اسکیمر تخت: دارای یک شبکه سیمی تخت است که معمولاً برای استخرهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.توری اسکیمر کیسه ای: دارای شبکه سیمی کیسه‌ای شکل است که معمولاً برای استخرهای بزرگ استفاده می‌شود.
مزایا و معایب توری اسکیمر تخت
ارزان‌تر از توری اسکیمر کیسه‌اینصب و نگهداری آسان‌تردارای ظرفیت جمع‌آوری زباله کمترامکان عبور زباله‌ها از بین شبکه سیمی
مزایا و معایب توری اسکیمر کیسه‌ای
دارای ظرفیت جمع‌آوری زباله زیاداحتمال کمتر عبور زباله از بین شبکه سیمیگران‌تر از توری اسکیمر تختنصب و نگهداری دشوارتر نسبت به نوع تخت
معرفی لوازم و تجهیزات استخر مانند مسواک یا برش استخر

برس استخر

با گذشت زمان، لایه‌های نازکی از جلبک‌ها در کف، دیوارها و پله‌های استخر تجمع می‌کنند و مدت زمان تشکیل آنها، بستگی به نحوه نگهداری شما از استخر و میزان استفاده از آن دارد. اینجاست که برس استخر یا pool brush وارد می‌شود و می‌تواند برای تمیز کردن این بخش‌ها به خوبی نقش ایفا کند. این ابزارها معمولا از جنس پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند، دارای موهای بلند و نرم هستند و برای تمیز کردن خطوط لکه‌ها و سایر مناطق که دسترسی سختی دارند، مناسبند.

برس استخر هم معمولاً به دسته تلسکوپی متصل می‌شود و به کاربر این امکان را می‌دهد که از آن برای دسترسی به قسمت‌های مختلف استخر استفاده کند.

انواع برس استخر

برس استخر در انواع مختلفی موجود است که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند:

برس کف استخر، دارای موهای بلند و نرمبرس دیواره استخر، دارای موهای بلند و سفتبرس پله استخر، دارای موهای کوتاه و نرم

برس‌ها را به شکل دیگری نیز می‌توان تقسیم‌بندی کرد:

استخرهای بتنی: برس فولادی ضد زنگ با موهای نایلونیاستخرهای Gunite: برس استیل ضد زنگاستخرهای فایبرگلاس، وینیل و بتن رنگ شده: برس نایلونی

نحوه استفاده از برس استخر

برای استفاده از برس استخر، ابتدا باید دسته تلسکوپی را با طول مناسب تنظیم کنید. سپس، برس را در آب قرار داده و به آرامی آن را روی کف، دیواره‌ها یا پله های استخر بکشید. موهای برس به از بین بردن جلبک‌ها، کثیفی‌ها و سایر آلودگی‌ها از استخر کمک می‌کند.

فیلترشنی گالوانیزه استخر و جکوزی 50 در 70 آراز صنعت با گارانتی شرکتی

قیمت اصلی 65,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 55,250,000 ریال است.
فیلترشنی گالوانیزه استخر و جکوزی 50 در 70 آراز صنعت با گارانتی شرکتی
5 سال گارانتی شرکتی نازل نمکدانی دابل دیش قطر: 50 سانتیمتر ارتفاع خالص مخزن: 70 سانتیمتر ارتفاع کل: 100 سانتیمتر برای مشاهده سایر مشخصات فنی مانند ضخامت ورق ها،  سایز ورودی و خروجی های آب و شن و ... به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

فیلتر شنی 80*100 گالوانیزه استخر و جکوزی آراز صنعت با گارانتی شرکتی

قیمت اصلی 120,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 102,000,000 ریال است.
فیلتر شنی 80*100 گالوانیزه استخر و جکوزی آراز صنعت با گارانتی شرکتی
5 سال گارانتی شرکتی نازل نمکدانی دابل دیش قطر: 80 سانتیمتر ارتفاع خالص مخزن: 100 سانتیمتر ارتفاع کل: 130 سانتیمتر برای مشاهده سایر مشخصات فنی مانند ضخامت ورق ها،  سایز ورودی و خروجی های آب و شن و ... به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

فیلترشنی استخر و جکوزی گالوانیزه 50 در 100 آراز صنعت با گارانتی شرکتی

قیمت اصلی 70,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 59,500,000 ریال است.
فیلترشنی استخر و جکوزی گالوانیزه 50 در 100 آراز صنعت با گارانتی شرکتی
5 سال گارانتی شرکتی نازل نمکدانی دابل دیش قطر: 50 سانتیمتر ارتفاع خالص مخزن: 100 سانتیمتر ارتفاع کل: 130 سانتیمتر برای مشاهده سایر مشخصات فنی مانند ضخامت ورق ها،  سایز ورودی و خروجی های آب و شن و ... به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

پک کامل جارو استخری 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cal-im36br

قیمت اصلی 95,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 80,000,000 ریال است.
پک کامل جارو استخری 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cal-im36br
پک کامل شامل: کالسکه (گاری جارو استخری) پمپ 2 است 2 اینچ سرجارو 8 چرخ برس دار شلنگ جارو استخری استرینر دسته تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای مشاهده سایر مشخصات کالا مانند توان پمپ، سیم پیچ، پروانه و ... به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه کنید.

فیلتر استخر

فیلتر استخر، تک تک قطره‌های آب استخر را تصفیه می‌کند، زباله‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد و آب را برای شنا پاک و ایمن نگه می‌دارد. اما همانطور که می دانید، بیش از یک نوع فیلتر استخر برای انتخاب وجود دارد که به طور مفصل درباره آنها در مقاله فیلتر استخر صحبت کرده‌ایم، اما به طور خلاصه سه نوع اصلی از آنها وجود دارد: فیلترهای کارتریج، شنی و دیاتومه (DE).

با اینکه هر کدام از این فیلترها، نقاط قوت خود را دارند، اما برای صاحبان جدید استخر، فیلتر استخر شنی یک انتخاب عالی برای شروع است.

پمپ استخر

پمپ استخر، یکی دیگر از تجهیزات استخر، به نوعی قلب استخر است؛ کار می‌کند و آب را به گردش در می‌آورد و فرآیندهای گرمایش و فیلتراسیون را تامین می‌کند. سه نوع اصلی پمپ استخر وجود دارد: تک سرعته، دو سرعته و سرعت متغیر که به طور مفصل در مقاله پمپ استخر درباره آنها صحبت کرده‌ایم:

پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد بیشترین انعطاف پذیری و کنترل مصرف انرژی، پمپ دور متغیر را انتخاب کنید. این پمپ‌ها به شما اجازه می‌دهند به راحتی بین تنظیمات مختلف سرعت جابجا شوید. بنابراین برای حفظ جریان آب آرام در طول شب یا پاکسازی سریع یک استخر پر از جلبک عالی هستند.

سیستم گرمایشی استخر به عنوان تجهیزات استخر

سیستم گرمایشی استخر

وجود سیستم گرمایشی به شما امکان می‌دهد در فصل‌های سرد، بارانی و برفی هم بتوانید در آبی با دمای مناسب، در استخر شنا کنید. گزینه‌های زیادی برای این تجهیزات استخر استخر وجود دارد، اما اگر عملکرد مقرون به صرفه دغدغه اصلی شما است، پمپ حرارتی استخر انتخاب خوبی خواهد بود. چرا که گرمایش ماهانه کم هزینه را تا دمای منفی 1 درجه سانتیگراد فراهم می‌کنند.

گزینه‌های دیگر، بخاری گازی، بخاری خورشیدی یا برقی هستند.  شما می‌توانید مانند بسیاری از صاحبان استخر هنگام ساخت استخر بخاری‌های استخر را اضافه کنید، اما امکان افزودن آن در هر زمان و برای فصول طولانی‌تر وجود دارد.

در مورد استفاده از گرمایش خورشیدی استخر باید بگوییم، این نوع سیستم یک راه‌حل جایگزین بسیار مقرون به صرفه برای استفاده است، اما برای استفاده از چنین سیستمی، در مرحله ابتدایی، باید سرمایه‌گذاری اولیه نسبتا سنگینی انجام دهید و این اطمینان هم وجود داشته باشد که نور خورشید در بیشتر أوقات سال وجود دارد.

مواد شیمیایی برای استخر

تا به حال تمام تجهیزات استخر شنا که اشاره کردیم، از جهت فیزیکی وظیفه آماده‌سازی استخر را داشته اند، اما مواد شیمیایی مواردی هستند که آب را ایمن و عاری از میکروب نگاه می‌دارند و استفاده از آنها به اندازه تجهیزاتی که تا به حال به آنها اشاره کردیم، مهم است. در ادامه تمام مواد شیمیایی مورد نیاز برای استخر را معرفی کرده‌ایم:

  • ضدعفونی کننده‌ها (کلر، شوک)
  • مواد افزایش و کاهش‌دهنده قلیا
  • مواد افزایش و کاهش‌دهنده PH
  • جلبک کُش‌ها
  • آنزیم‌های استخر

به عبارتی دیگر حفظ تعادل آب پارامتری است که باید به طور منظم پایش شود. میزان قلیاییت کل، سختی و هیدروژن بالقوه (pH) باید در سطوح معینی حفظ شود تا از اثربخشی محصولات تصفیه (کلر) اطمینان حاصل شود و از مشکلات خوردگی، پوسته پوسته شدن، آب سبز یا تشکیل بیوفیلم جلوگیری شود.

تغذیه‌کننده‌های شیمیایی

اگر نمی‌خواهید هر هفته به استخر خود کلر اضافه کنید، یک کلرساز می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. در این صورت با استفاده از یک تغذیه کننده شیمیایی (Chemicla Feeder) فقط آن را با قرص پر کرده، میزان خوراک را تنظیم می‌کنید و به این ترتیب برای چند هفته شرایط مناسبی در آب برقرار می‌شود.

تمیز کننده اتوماتیک استخر

استفاده از جاروبرقی برای کمی فعالیت بدنی عالی است. اما چه کسی واقعاً می‌خواهد در یک روز گرم تابستانی در مقابل آفتاب قرار بگیرد. برای اینکار ماشینی وجود دارد که می‌تواند همه این کارها را برای شما انجام دهد. همانطور که از نام آن پیداست، یک پاک کننده اتوماتیک استخر در داخل استخر حرکت می‌کند و به طور خودکار هر چیزی را که از روی آن می گذرد مسواک زده و جاروبرقی می‌کشد.
تعیین کننده سطح استخر
استخرها هر روز آب از دست می‌دهند؛ چه در اثر پاشش آب یا نشت‌های کوچکی که در لوله‌ها ایجاد می‌شود و البته تبخیر طبیعی یک عامل همیشگی است. به این ترتیب نمی‌توانید به طور 100٪ از کاهش آب استخر جلوگیری کنید. اما می‌توانید برای جلوگیری از چنین اتفاقی، کارهای زیر را پیش بگیرید:
  • ازروکش روی سطح آب استفاده کنید تا حدود 75% از تبخیر آب جلوگیری کنید.
  • به طور خودکار آب استخر را با تراز اتوماتیک استخر هماهنگ کنید.
  • از بخاری برای تنظیم دمای آب و کاهش تبخیر استفاده کنید.
یک تراز اتوماتیک استخر (Pool Lever) به شلنگ باغچه متصل می شود و در لبه استخر آویزان می‌شود. یک سنسور داخلی به طور فعال سطح آب را کنترل کرده و هر زمان که از آستانه پایین آمد به طور خودکار آب اضافه می‌کند.

پودر کلر استخری فله کیلویی درجه1 | Ca(ClO)2 | هیپوکلریت کلسیم

قیمت اصلی 1,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 770,000 ریال است.
پودر کلر استخری فله کیلویی درجه1 | Ca(ClO)2 |هیپوکلریت کلسیم
70% به راحتی در آب حل می شود. با کیفیت و مرغوب جهت تمیزی، بهداشت و ضدعفونی آب استخر ارسال فوری حداقل مقدار سفارش 1 کیلوگرم قیمت اعلامی بابت هر کیلو از محصول می باشد. برای آشنایی با نحوه استفاده و مقدار مصرف، بخش توضیحات را ملاحظه کنید. برای مشاهده سایر مشخصات فنی به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.
ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا

کیت کلرسنج PH سنج واهب Vaheb

3,000,000 ریال
کیت کلرسنج PH سنج واهب Vaheb
مناسب برای استخر های خانگی، ویلایی، آموزشی و مسابقات

زانو 90 لوله 20 برق PVC نسوز

10,000 ریال
زانو 90 لوله 20 برق PVC نسوز
PVC مناسب برای استفاده در سیم کشی برق با کیفیت

کلر استخر 70% خارجی شاین Shine

قیمت اصلی 2,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 1,000,000 ریال است.
کلر استخر 70% خارجی شاین Shine
70% به راحتی در آب حل می شود. با کیفیت و مرغوب 800 گرم جهت تمیزی، بهداشت و ضدعفونی آب استخر برای آشنایی با نحوه استفاده و مقدار مصرف، بخش توضیحات را ملاحظه کنید. برای مشاهده سایر مشخصات فنی به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

سیستم‌های پوششی استخر

یکی دیگر از تجهیزات استخر که ضروری هستند و برای حفظ محیط زیست و کاهش فرایند تصفیه مناسب هستند، روکش‌هایی برای پوشاندن استخر هستند که از آب و سیستم تصفیه در برابر ناخالصی‌ها، برگ‌ها، حشرات، ذرات گرد و غبار و سایر زباله‌ها محافظت می‌کنند و همچنین دمای آب را به ویژه در شب حفظ کرده و تبخیر را کاهش می‌دهند. این پوشش‌ها همچنین می‌تواند به عنوان یک وسیله ایمنی عمل کنند.

انواع آن شامل روکش ساده با میله، روکش کرکره استخر با سیم پیچ یا روکش کرکره برقی یکپارچه است که با قیمت‌های مختلفی در دسترس هستند.
چراغ (های) استخر

استفاده از چراغ‌های مناسب برای روشنایی مناسب و ایجاد ایمنی در استخر ضروری است. در حال حاضر چراغ‌های مختلفی مانند LEDها در شکل‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌شوند.

خرید کدام یک از تجهیزات استخر ضروری است؟

همانطور که می‌دانید از نظر مالی همیشه امکان پذیر نیست که تجهیزات استخر را آنطور که می خواهید، در ابتدای ساخت تهیه کنید. بنابراین به محض شروع ساخت استخر، پیکربندی مناسبی را برنامه‌ریزی کنید که به شما امکان می‌دهد تجهیزاتی که در زمان استخر اضافه نمی‌شوند، در طول استفاده از آن، اضافه شوند. برخی تجهیزات، مانند مدار هیدرولیک، یعنی تمام شیرها و شیلنگ‌ها یا پمپ و فیلتر، کاملاً اجباری هستند، در حالی که تجهیزات دیگر، مانند پمپ حرارتی، اختیاری هستند. بنابراین برای مثال یک بای پس نصب کنید که به شما امکان می‌دهد پمپ حرارتی متصل کرده و سیستم الکتریکی را مطابق با آن با یک جعبه الکتریکی استخر با ظرفیت کافی طراحی کنید. در مرحله ساخت، هزینه افزودن این تجهیزات ناچیز خواهد بود. اما پس از ایجاد تسهیلات، موضوع کاملاً متفاوت خواهد بود.

شما چطور تجهیزات استخر را انتخاب می‌کنید

پیشنهاد می‌کنیم تجهیزات استخر خود را به راحتی انتخاب نکنید، چرا که عملکرد روان تاسیسات و به همین ترتیب، راحتی شما هم به کیفیت و وجود آنها بستگی دارد. بنابراین همیشه از خرید محصولات رده‌پایین خودداری کنید، زیرا صرفه‌جویی‌های کوچک ممکن است در دراز مدت انتخاب بسیار بدی باشد.

برای خرید باکیفیت‌ترین تجهیزات استخر، می‌توانید به فروشگاه زازاکالا سربزنید و با مقایسه انواع محصولات، بهترین آنها را با کیفیت بسیار مناسب و قیمت منصفانه تهیه کنید و در عین حال با عضویت در باشگاه مشتریان زازا، از تخفیف‌های محصولات هم بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *