استخر، سونا و جکوزی, تجهیزات استخر, نظافت استخر, نگهداری استخر

قرص کلر استخر چه مزایا و معایبی دارد؟

انتخاب قرص کلر برای تصفیه آب استخر

قرص های کلر روشی محبوب برای ضدعفونی کردن وان آب گرم، استخر و تمیز نگه داشتن آنها از باکتری‌ها هستند. در چند سال گذشته، انتخاب این ضدعفونی‌کننده‌ها به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. از طرف دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان جکوزی اکریلیک قرص های کلر را به دلایلی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد توصیه نمی کنند. بنابراین لطفاً مطمئن شوید که توصیه‌های سازنده خود را دنبال می‌کنید تا از آسیب به جکوزی یا استخر خود جلوگیری کنید. در ادامه، نکات مثبت و منفی در مورد قرص کلر استخر، نحوه استفاده از آنها و پاسخ به برخی از سوالات متداول صحبت کرده‌ایم.

چرا شناور قرص کلر خوب است؟

ویژگی‌هایی که قرص کلر را در تصفیه آب استخر محبوب می‌کند، در ادامه بررسی کرده‌ایم:

  1. ماهیت آهسته حل شدن قرص به معنای دوز ثابت در طول زمان است، که خطر افت کلر را به مقادیر زیر 3-5 ppm توصیه شده در نوارهای تست کلر کاهش می‌دهد.
  2. قرص‌های کلر بسیار مقرون به صرفه هستند و مسلماً ارزان‌ترین راه برای از بین بردن باکتری‌ها در جکوزی هستند.
  3. قرص‌ها راه حل خوبی برای کسانی هستند که برای مدتی از استخر استفاده نمی کنند، زیرا در این حالت اطمینان حاصل می‌کنند که کلر به آرامی در طول زمان پخش می‌شود.
  4. با وجود قرص کلر استخر، به افزودن اسید سیانوریک اضافی در استخر پس از متعادل کردن اولیه آب تازه استخر نیاز نیست.
  5. بالاترین سطح کلر موجود از هر ترکیب کلر 90٪ است.
  6. ذخیره سازی، جابجایی و کاربرد آسانی دارند.
  7. ماندگاری طولانی دارند.
  8. امکان خرید یکباره کلر به ارزش یک سال است.

قرص‌های کلر استخر چه ویژگی‌های منفی دارند؟

ویژگی های منفی قرص کلر در آب استخر

قرص کلر (تری کلر) اسیدی است که در هنگام استفاده از این محصول PH و قلیاییت آن کاهش می‌یابد. این به این معنی است که نسبت به استفاده از یک محصول خنثی‌تر مانند گرانول کلر به تعادل PH بیشتری نیاز است.

معمولاً قرص‌های کلر سطح کلر بالایی ایجاد می‌کنند که در درازمدت به اجزای وان آب گرم آسیب می‌رساند. اما باید بدانیم مانند هر ضدعفونی کننده وان آب گرم، سطح PH و قلیائیت باید متعادل باشد.

اندازه قرص کلر برای استخر و جکوزی چقدر است؟

دو سایز اصلی قرص کلر در بازار وجود دارد. قرص کلر بزرگ 200 گرمی (قطر 3 اینچ) و قرص کلر کوچک 20 گرمی (قطر 1 اینچ). قرص های بزرگ 200 گرمی عمدتاً برای استخرهای شنا طراحی شده‌اند در حالی که قرص های 20 گرمی برای جکوزی‌ها و استخرهای آب پاش کوچک مناسب هستند. با توجه به ظرفیت آب، استفاده از قرص‌های استخری بزرگ 200 گرمی در جکوزی را توصیه نمی‌کنیم، زیرا این قرص‌ها منجر به ایجاد سطوح بالای کلر می‌شود که می تواند به اجزای سازنده آسیب برساند. از قرص های 20 گرمی کلر فقط در جکوزی استفاده کنید.

قرص کلر چقدر در جکوزی چقدر دوام می آورد؟

قرص های کوچک 20 گرمی کلر بسته به جریان آب، دمای آب و استفاده از جکوزی به آرامی در طی یک دوره 3-7 روزه حل می‌شوند. اما بهتر است حل شدن اولین دسته قرص‌ها را نظارت کنید تا زمان انحلال آن بهتر مشخص شود.

یک سوال متداول که از ما پرسیده می شود این است که چگونه می توان قرص کلر را در استخر مصرف کرد. راه‌های مختلفی برای دوز کردن قرص‌ها از تلگراف‌های شناور وجود دارد، به سادگی قرار دادن قرص‌ها در یک کفگیر یا با نصب یک تلگراف کلر. امروز به بررسی این روش ها می پردازیم و مزایا و معایب هر روش را بررسی می کنیم.

نحوه استفاده قرص کلر استخر در آب

استفاده از شناور قرص کلر برای استفاده در استخر

قرص‌های کلر به کندی در آب حل می‌شوند و بنابراین باید در یک شناور قرص کلر یا یک سبد کفگیر قرار داده شوند. این امر جریان خوبی را برای حل شدن قرص‌ها را به وجود می‌آورد و همچنین تضمین می‌کند که قرص‌ها هرگز در تماس مستقیم با سطح آب و دور از دسترس کاربران استخر قرار نگیرند.

دیسپنسر شناور می‌تواند برای حمل قرص‌های کوچک کلر یا چند منظوره و برای تصفیه آب استخرها استفاده شود. به این ترتیب، قرص‌ها داخل شناور ذخیره شده و بسته به مقدار آبی که از دستگاه پخش می‌شود، به آرامی در یک دوره زمانی پخش می‌شوند.

برای استفاده از دیسپنسر شناور برای قرص‌های کوچک، کافی است درب آن را بردارید و قرص‌های لازم را اضافه کنید، درب آن را تعویض کرده و گریل‌های خروجی را به حالت آزادسازی دلخواه تنظیم کنید و سپس دستگاه را در استخر، اسپا یا جکوزی شناور کنید.

اقدامات احتیاطی عمومی برای استفاده از کلر

احتیاطهای عمومی برای استفاده از قرص کلر در استخر

همانطور که می‌دانید کلر به عنوان یک ماده شیمیایی، در دراز مدت می‌تواند آلرژی و یا حساسیت‌های تنفسی ایجاد کند، بنابراین احتیاط‌های زیر را برای مصرف قرص کلر استخر همیشه در نظر داشته باشید:

  • با مواد شیمیایی با احتیاط رفتار کنید و در فضای باز یا در فضایی با تهویه مناسب آنها را باز کرده تا مورد استفاده قرار دهید.
  • همیشه دستکش بپوشید و بعد از دست زدن به مواد شیمیایی دست‌ها را بشویید.
  • اطمینان حاصل کنید که مواد شیمیایی در انبار یا محل نگهداری مرطوب یا نم‌دار نمی‌شوند.

قرص کلر را از کجا تهیه کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید تصفیه آب استخر را با قرص کلر انجام دهید، می‌توانید تجهیزات مورد نظر را از فروشگاه زازاکالا با کیفیت عالی و قیمت بسیار منصفانه تهیه کنید. همچنین در صورتی که درباره انتخاب کلر و سایر تجهیزات تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم با همکاران ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *