استخر، سونا و جکوزی, جارو استخری, نظافت استخر, نگهداری استخر

هواگیری جارو استخری: نحوه انجام و عواقب عدم انجام آن

روش های مختلف هواگیری استخر

جارو استخری، یکی از تجهیزات بسیار مفید که وظیفه مهم پاکسازی سریع و باکیفیت آب و کف استخر را به عهده دارد، باید به خوبی نگهداری و مراقبت شود تا عمر طولانی هم داشته باشد. یکی از نکته‌های مهم نگهداری این تجهیزات، هواگیری جارو استخری است که باید به صورت مرتب انجام شود تا علاوه بر انجام صحیح وظیفه‌شان، کمتر نیاز به تعمیر داشته باشند. نحوه هواگیری جارو استخری موضوعی است که ما در زازا کالا به آن پرداخته‌ایم و علاوه بر متن می‌توانید ویدئو کامل اینکار را هم مشاهده کنید.

فیلم هواگیری جارو استخری

هواگیری جارو استخری به چه معنی است؟

برای اینکه جارو استخری به درستی کار کند، لازم است هواگیری شود. اینکار به معنای خارج کردن هوای محبوس شده از داخل آن است که باعث می‌شود جریان آب به راحتی در جارو استخری جریان داشته باشد و دستگاه بتواند به طور موثری کار خود را انجام دهد. البته بسته به انواع جارو استخری، ممکن است این روش‌ها تا حدی باهمدیگر فرق کند.

چرا هواگیری جارو استخری لازم است؟

چرا هواگیری انجام می‌شود؟

دلیل هواگیری جارو استخری زیاد است که با دانستن آنها، دیگر هیچگاه این کار را به تعویق نخواهید انداخت:

  1. عدم جریان آب در جارو استخری: اگر هوا در داخل جارو استخری محبوس شود، جریان آب در آن با مشکل مواجه می‌شود. این امر باعث می‌شود که جارو نتواند به طور موثر کار خود را انجام دهد و ذرات معلق و آلودگی‌ها به طور کامل از آب استخر جمع‌آوری نشوند.

2. صدای غیرعادی جارو استخری: اگر هوا در داخل جارو استخری محبوس شود، ممکن است صدای غیرعادی از آن شنیده شود. این صدا علاوه بر اینکه برای اطرافیان آزاردهنده است، نشانه‌ای از نیاز جارو به هواگیری است.

3. گرم شدن جارو استخری: اگر هوا در داخل جارو استخری محبوس شود، ممکن است باعث گرم شدن جارو شود. این امر در طولانی مدت به موتور جارو آسیب می‌رساند و ممکن است باعث خراب شدن آن شود. بنابراین نباید عواقب عدم هواگیری جارو استخری را دست کم بگیرید.

ابزارهای مورد نیاز برای هواگیری جارو استخری

برای هواگیری جارو استخری به ابزارهای زیر نیاز دارید:

  • شیلنگ آب برای پر کردن داخل استرینر
  • آچار مناسب برای باز کردن پیچ هواگیری جارو
  • گیره مناسب برای باز کردن پیج استرینر

آموزش نحوه هواگیری جارو استخری

با توجه به انواع جاروهای استخری، روش‌های مختلفی وجود دارد که نحوه هواگیری جارو استخری را نشان می‌دهد که در ادامه هر کدام را بررسی کرده‌ایم:

روش هواگیری جاروی استخری

روش اول هواگیری

  • ابتدا باید با آچار مخصوص پیچ هواگیری جارو را باز کنید که معمولا روی سطح بالای دستگاه و پمپ آن قرار گرفته است.
  • سپس با گیره مخصوص که معمولا یک گیره دایره‌ای توخالی است، پیچ استرینر را باز کنید.

استرینر یا موگیر از ورود آشغال و آلودگی‌های ریز و درشت به پمپ جلوگیری می‌کند و تکمیل کننده اسکیمر استخر است، چرا که اسکیمر نمی‌تواند همه کثیفی‌ها را جمع کند. همچنین استرینر باید به صورت دوره‌ای تمیز شود تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

  • شیلنگ آب را به درون استرینر بگذارید و آب داخل آن بریزید.
  • در همین حال سطح ورودی پمپ و دسته جارو باید در یک سطح باشد که آبی که از سمت شیلنگ در استرینر پر می‌شود، از سر جارو خارج شود.
  • اینکار را تا زمانی انجام دهید که مطمئن شوید دیگر هوایی از دسته جارو خارج نمی‌شود.
  • پس از آن، پیچ‌ها را ببندید و اجازه دهید جارو استخری به سراغ وظیفه تمیز کردن استخر برود.

روش دوم هواگیری

  • ابتدا شیلنگ جارو را به طور کامل باز کنید تا صاف قرارگیرد و بدون پیچ و تاب باشد.
  • لوله تلسکوپی را به سر جاروی استخری متصل کنید و بعد از آن شیلنگ را به آن وصل کنید.
  • حالا سر جارو را به داخل استخر وارد کنید، به طوری که به کف آن برخورد کند.
  • در این مرحله، سعی کنید شیلنگ را از دیواره استخر و به صورت عمودی داخل استخر فرو ببرید. با اینکار، شلنگ از آب پر می‌شود و هوای باقیمانده آن خارج می‌شود. به عبارتی دیگر، فشار آب باعث خروج هوای شیلنگ می‌شود.
  • وقتی 15 تا 20 سانتیمتر از شیلنگ بیرون از آب ماند، کار را متوقف کنید. البته یادتان باشد فرو کردن شیلنگ در آب را آرام آرام انجام دهید تا هیچ هوایی در بین انحناهای آن گیر نکند.
  • اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید، مقداری آب از انتهای شیلنگ خارج می‌شود که به معنی خروج تمام هوا از آن خواهد بود و به این ترتیب هواگیری استخر با موفقیت انجام شده است.
  • در این مرحله شیلنگ را به مجرای اسکیمر متصل کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای هواگیری جارو استخری آورده شده است:

  1. اگر جارو استخری شما دارای فیلتر است، قبل از هواگیری، فیلتر را تمیز کنید.
  2. اگر سطح آب استخر پایین است، قبل از هواگیری، سطح آب را به حد استاندارد برسانید.
  3. اگر شلنگ جارو شما طولانی است، ممکن است لازم باشد از یک آچار یا پیچ گوشتی برای باز کردن شیر هواگیری استفاده کنید.

حالا می‌توانید پمپ استخر را روشن و شروع به جارو کردن استخر کنید. دوباره یادآوری می‌کنیم که نگهداری صحیح از جارو استخری برای افزایش طول عمر و عملکرد بهتر آنها ضروری است.

پایان کار هواگیری

با توجه به اینکه قیمت جارو استخری چندان کم نیست و علاوه بر این تعمیر جارو استخری ممکن است کار زمان‌بری باشد و شرایط پاکسازی محیط برای مدتی مختل شود، پیشنهاد می‌کنیم هواگیری این اعضای مهم استخرها را جدی بگیرید. اگر برای انجام آن هم دچار مشکل هستید، پیشنهاد می‌دهیم چند فیلم آموزشی درباره نحوه هواگیری جارو استخری را تماشا کنید تا راحت‌تر اینکار را به انجام برسانید. البته با تماشای ویدئویی که در این صفحه وجود دارد، امیدواریم تمام سوالات شما برطرف شود، با این حال می‌توانید از کارشناسان ما در زازاکالا نیز راهنمایی بخواهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنند.

زازاکالا یکی از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین فروشگاه‌ها در حوزه تولید و عرضه انواع تجهیزات استخر و سایر تجهیزات ساختمان است و فقط کافی است چند مورد از محصولات آن را با سایر آنلاین شاپ‌ها مقایسه کنید تا مطمئن شوید ما بهترین محصولات را با قیمت بسیار منصفانه ارائه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *