استخر، سونا و جکوزی, جارو استخری, صنعت ساختمان, لوله کشی و تاسیسات مکانیکال, نظافت استخر

جارو استخری

عکس انواع جارو استخری اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

جارو استخری

از قیمت تا هواگیری جارو استخری

  • • کاربرد جارو استخری چیست؟
  • • جارو استخری چیست؟
  • • انواع جارو استخری
  • • جارو استخری از چه اجزایی تشکیل شده است؟
  • • جارو استخری چگونه کار میکند؟
  • • هواگیری جارو استخری
  • • قیمت جارو استخری

در این مطلب سعی داریم تا همه چیز درباره این وسیله را به شکل کامل و ساده شرح دهیم. قبل از این که راجع به خود دستگاه حرفی بزنیم باید بدانیم چه نیازی باعث ساختن چنین وسیله ای می شود. جارو برقی استخر تقریبا آخرین قدم از پروسه تصفیه کامل آب استخر است. بنابر این قبل از پرداختن به این وسیله لازم است درمورد تصفیه آب استخر بیشتر بدانیم...

پک جارو استخری کامل 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cco-im48br

قیمت اصلی 110,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 95,000,000 ریال است.
پک جارو استخری کامل 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cco-im48br
پک کامل شامل: کالسکه (گاری جارو استخری) پمپ 2 است 2 اینچ سرجارو 8 چرخ برس دار شلنگ جارو استخری استرینر دسته تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای مشاهده سایر مشخصات کالا مانند توان پمپ، سیم پیچ، پروانه و ... به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه کنید.

پک کامل جارو استخری 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cal-im36br

قیمت اصلی 95,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 80,000,000 ریال است.
پک کامل جارو استخری 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cal-im36br
پک کامل شامل: کالسکه (گاری جارو استخری) پمپ 2 است 2 اینچ سرجارو 8 چرخ برس دار شلنگ جارو استخری استرینر دسته تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای مشاهده سایر مشخصات کالا مانند توان پمپ، سیم پیچ، پروانه و ... به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه کنید.

جارو استخری پک کامل 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cal-im28al

قیمت اصلی 85,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 70,000,000 ریال است.
جارو استخری پک کامل 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل Cal-im28al
پک کامل شامل: کالسکه (گاری جارو استخری) پمپ 2 است 2 اینچ سرجارو 8 چرخ برس دار شلنگ جارو استخری استرینر دسته تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای مشاهده سایر مشخصات کالا مانند توان پمپ، سیم پیچ، پروانه و ... به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه کنید.

جارو استخری کامل 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل +Cco-im66br

قیمت اصلی 120,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 105,000,000 ریال است.
جارو استخری کامل 2 اسب 2 اینچ برند shine | مدل +Cco-im66br
پک کامل شامل: کالسکه (گاری جارو استخری) پمپ 2 است 2 اینچ سرجارو استخری آلومینیومی 14 اینچ شلنگ جارو استخری استرینر دسته تلسکوپی 5 متری با قابلیت تنظیم ارتفاع برای مشاهده سایر مشخصات کالا مانند توان پمپ، سیم پیچ، پروانه و ... به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه کنید.
چگونه آب استخر شفاف و پاکیزه باشد؟

تصفیه و نگهداری آب استخر:

تصفیه شیمیایی آب استخر و تصفیه فیزیکی آب استخر

بدون شک تمام کسانی که استخر دارند یا سر و کار آنها با استخر است می دانند نگهداری از آب، کار بسیار سخت و حساسیست. برای اینکه آب استخر و جکوزی شفاف بماند و کیفیت خود را حفظ کند کارهای مختلفی باید روی آن انجام گیرد. در کل به مجموع اقداماتی که برای گندزدایی و شفافیت استخر انجام می شود چرخه تصفیه استخر می گویند. فعل و انفعالات در فرآیند تصفیه به دو شکل اتفاق می افتند:

  • • تصفیه شیمیایی استخر
  • • تصفیه مکانیکی استخر

تصفیه شیمیایی استخر

در چرخه شیمیایی تصفیه استخر، متناسب با PH و میزان کلر موجود در آب، موادی مانند کلر، کات کبود، زاج، زرپک و ... به ترتیب وارد آب می شوند. مقدار پ هاش و میزان کلر، توسط کیت کلرسنج مشخص می شوند. کلر خاصیت گندزدایی و ضدعفونی کردن آب استخر را دارد. کات کبود هم باعث کشته شدن جلبک، باکتری، لارو، تخم حشرات و ... درون آب می گردد. در نهایت زاج و زرپک مانند چسب عمل می کنند و ذرات درون آب استخر را به هم متصل می کنند. در آخر از چسبیدن ذرات درون آب به هم لخته های بزرگ تشکیل می شوند. این لخته ها سنگین هستند و در کف استخر ته نشین می گردند.

تا اینجا خیلی مختصر و مفید تصفیه شیمیایی استخر را یاد گرفیتم. حالا به همین سادگی تصفیه مکانیکی استخر را هم با هم مرور می کنیم.

تصفیه مکانیکی استخر

آب از درون کفشور استخری، اسکیمر، گریل، گاتر، استرینر و ... توسط پمپ استخری مکش می شود. سپس از درون خود پمپ عبور می کند و به سمت فیلتر تصفیه ، دیگ آبگرم و مبدل حرارتی و ... هدایت می شود. در نهایت مجددا از طریق لوله و اتصالات یو پی وی سی استخر وارد سرجت ها می گردد تا در کاسه استخر بریزد.

از آنجایی که لخته های ایجاد شده در مرحله تصفیه شیمیایی استخر در کف، ته نشین می شوند بنابر این اسکیمر قادر به جذب آنها نیست. از طرفی این لخته ها بافت خاصی دارند و به راحتی وارد کفشور ها نمی شوند. حتی اگر به سمت کفشور ها هم بروند به علت زیاد بودن، جلوی مسیر آب را می گیرند. اینجاست که نوبت به ایفای نقش جارو استخری می رسد.

زاج سفید نباتی استخری فله کیلویی درجه1 | Al2(SO4)3 | سولفات آلومینیوم

480,000 ریال
زاج سفید نباتی استخری فله کیلویی درجه1 | Al2(SO4)3 | سولفات آلومینیوم
به راحتی در آب حل می شود با کیفیت و مرغوب جهت تمیزی، بهداشت و ضدعفونی آب استخر حداقل مقدار سفارش 1 کیلوگرم ارسال فوری قیمت اعلامی بابت هر کیلو از محصول می باشد. برای آشنایی با نحوه استفاده و مقدار مصرف، بخش توضیحات را ملاحظه کنید. برای مشاهده سایر مشخصات فنی به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.
ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا

قرص کلر خارجی 90% شاین Shine

قیمت اصلی 4,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 2,400,000 ریال است.
قرص کلر خارجی 90% شاین Shine
حاوی 5 عدد قرص کلر استخر جمعا 1 کیلوگرم کیفیت بالا و اثربخشی فوری مناسب برای استخرهای ویلایی، آموزشی و ... برای مشاهده سایر مشخصات فنی به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

شناور قرص کلر استخر | سبد قرص کلر سفینه ای TSco

قیمت اصلی 3,200,000 ریال بود.قیمت فعلی 1,000,000 ریال است.
شناور قرص کلر استخر | سبد قرص کلر سفینه ای TSco
با کفیت و مرغوب کلرزن شناور جهت ثابت نگه داشتن میزان کلر استخر برای آشنایی با نحوه استفاده بخش توضیحات را ملاحظه کنید. برای مشاهده سایر مشخصات فنی به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

کلر استخر 70% خارجی شاین Shine

قیمت اصلی 2,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 1,000,000 ریال است.
کلر استخر 70% خارجی شاین Shine
70% به راحتی در آب حل می شود. با کیفیت و مرغوب 800 گرم جهت تمیزی، بهداشت و ضدعفونی آب استخر برای آشنایی با نحوه استفاده و مقدار مصرف، بخش توضیحات را ملاحظه کنید. برای مشاهده سایر مشخصات فنی به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه مراجعه بفرمایید.
چرا باید از جارو استخری استفاده کنیم؟

کاربرد جارو استخری چیست؟

پس از جمع شدن لخته های ذرات و زباله های آب در کف استخر، با جارو برقی استخر به راحتی می توان آنها را از استخر خارج کرد. pool sweeper دقیقا مانند جارو برقی زباله ها را می مکد. فقط در جارو برقی هوا باعث حرکت زباله ها به درون لوله است ولی در جارو استخری مکش آب این اتفاق را رقم می زند.

جارو استخری چیست؟

جاروی استخری یا همان جارو برقی استخری pool sweeper وسیله ای است جهت نظافت استخر. با این وسیله ذرات، لخته ها، برگ، مو، و سایر زباله های کف استخر به راحتی از استخر خارج می شود.

این وسیله انواع گوناگونی دارد:

جارو استخری زازاکالا
مقایسه انواع جارو استخری

انواع جارو استخری:

اتوماتیک

نیمه اتوماتیک

با اسکیمر

اتوماتیک:

این وسیله یک ربات است. کافیست شما آن را در کف استخر قرار دهید و روشن نمایید. خود دستگاه پس از بارگذاری اولیه از یک نقطه شروع به جارو کردن می کند و در نهایت پس از طی کردن تمام مساحت استخر به نقطه ابتدایی بر میگردد و کارش خاتمه می یابد. کار کردن با این ربات بسیار راحت است. حتی دیدن کار آن نیز جذاب است. اما قیمت آن هم تفاوت بسیار زیادی با نمونه نیمه اتوماتیک دارد. معمولا ربات جاروی استخر، بدنه ای یکپارچه دارد و نمی توان اجزای مختلف آن را تفسیر کرد.

نیمه اتوماتیک:

این وسیله دقیقا همان کارهای نمونه اتوماتیک را انجام می دهد. فقط یک کاربر نیاز است تا بتواند با آن جارو بکشد. این وسیله از اجزای مختلفی تشکیل می گردد. بر خلاف جاروی اتوماتیک، جاروی نیمه اتوماتیک دارای قطعاتی آشکار است. بنابر این به راحتی می توان راجع به آنها و نحوه کارشان صحبت کرد. حتی در صورت خرابی هر قطعه به راحتی می توانید آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

با اسکیمر:

در این روش دیگر شما مستقیم از نیروی پمپ استخری تصفیه خانه استفاده می کنید. کافیست یک سر شلنگ را که قبلا به استرینر وصل میگردیم حالا به اسکیمر متصل کنیم و ادامه ی مراحل...

خبر خوب این است که اگر فقط کمی فنی باشید می توانید به تنهایی و با کمک این مطلب یک جارو برقی استخری بسازید.

pool sweeper از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در صورتی که روی هر کدام از ردیف ها کلیک کنید، توضیحات مربوط به آن باز می شود.

عکس گاری جارو استخری | کالسکه جارو استخری
کاسکه یا گاری جارو استخری

این قطعه اسکلت و استخوان بندی تمام جارو است. مانند شاسی خودرو عمل میکند. معمولا دارای چرخ می باشد. این چرخ ها می توانند در قسمت جلو یا عقب باشند. ولی معمولا برای راحتی حرکت در همه مسیرها هم برای جلو و هم برای عقب چرخ نمی گذارند و فقط به یک سمت رضایت می دهند در قسمت عقبی گاری دسته های کالسکه قرار می گیرند. معمولا و اصولا گاری و کالسکه جاروی استخر باید فلزی باشد و اتفاقا باید بسیار محکم باشد.

پمپ استخری 2 اسب 2 اینچ بشقابی اسمارت 2DK-20HP SMART
پمپ استخری

پمپ استخری، موتور محرک و قلب تپنده جارو برقی استخر است. معمولا اگر در مورد یک جارو ی خوب برای استخر صحبت میکنیم در حالا صحبت راجع به پمپ آن هستیم. تمام زور و توان جارو از همین پمپ است.
پمپ استخری در عمل وجود خارجی با این نام ندارد. یعنی شرکت های تولید کننده پمپ آب، پمپی تحت عنوان استخری ندارند. بلکه به پمپ های بشقابی که حداقل توان 2 اسب بخار داشته باشند و ورودی و خروجی آنها حداقل 2 اینچ باشد در اصطلاح پمپ استخری می گویند.

پمپ ها دنیای بزرگی دارند.

تفاوت بین آنها علاوه بر کشور سازنده و برند و ... بر سر سیم پیچ و شفت و پروانه نیز هست. معمولا اهالی فن ترجیح می دهند پمپ آب سیم پیچ مس داشته باشد. شفت پمپ هم اگر استیل باشد خیال همه راحت می شود. پروانه پمپ هم از اهمیت زیادی برخوردار است. به ترتیب پروانه های استیل، برنج، آلومینیوم، باکالیت و ... ارزش بیشتری در پمپ دارند.

پمپ استخری روی گاری پیچ می شود تا هنگام کار با تکان و لرزه امکان افتادن از بین برود.

عکس استرینر استخری بهار پمپ
استرینر

استرینر، یا موگیر یا آشغال گیرِ پمپ، در ست آپ جارو برقی استخر، همانند تصفیه خانه استخر، قبل از پمپ آب نصب می شود. استرینر ها انواع و اقسام مختلفی دارند. استرینر چدنی، استرینر باکالیت، پلاستیکی و ...
اما ساختار همه آنها شبیه به هم است. آب از یک سو وارد می شود، و بعد از عبور از سبد، از سوی دیگر خارج می گردد. به این ترتیب زباله ها درون سبد گیر می افتند. از استرینر های چدنی و باکالیت در جاهایی استفاده می کنند که فشار زیاد است. در جاروی استخری فشار زیادی نداریم، بنابر این از استرینرهای پلاستیکی هم می توانیم استفاده کنیم.

عکس شلنگ جارو استخری 10 متری
شلنگ جارو استخری

شلنگ خرطومی مخصوص که در طول های مختلف قابل تهیه است. حتما توجه کنید در هنگام خرید، طول شلنگ متناسب با طول استخر باشد. این شلنگ ها معمولا یو وی هستند. شلنگ خرطومی از یک سو به سرجارو متصل می شود و از سوی دیگر به ورودی استرینر. به این ترتیب آب پس از ورود به سرجارو از طریق این شلنگ خرطومی وارد استرینر و پس از آن پمپ می شود.

عکس رابط خرطومی شلنگ جارو استخری
رابط خرطومی شلنگ جارو استخری

یک قطعه کوچک و ارزان اما بسیار پرکاربرد است. این قطعه پلاستیکی از یک طرف رابط بین شلنگ خرطومی و استرینر است و از طرف دیگر رابط شلنگ با سرجارو می باشد. اهمیت این قطعه زمانی بیشتر آشکار می شود که قصد هواگیری جارو استخری را داشته باشید.

عکس دسته تلسکوپی آلومینیومی 4 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخری
دسته تلسکوپی آلومینیومی

درست مانند جارو برقی خانگی، برای جارو کردن کف استخر باید جاروی ما یک دسته هم داشته باشد. اما چرا تلسکوپی؟ و چرا آلومینیومی؟
با توجه به عمق استخر و همینطور طول و عرض آن، جاهایی از استخر برای نظافت نیاز به یک دسته ی بلند دارد. اما بعد از تمام شدن نظافت استخر باید این دسته را در جایی نگهداری کنیم. از آنجا که برای یک لوله به طول حدودا 5 متر جای زیادی نداریم، این طول به لطف تلسکوپی بودن تا نصف کاهش می یابد.

برای جنس دسته ی تلسکوپی هم، به دلیل سبک بودن از آلومینیوم استفاده می کنند.

عکس سرجارو 8 چرخ استخری
سرجارو استخری

یک قطعه کاملا شبیه به سرجاروی جارو برقی خانگی. این وسیله انواع  اقسام گوناگونی دارد. سرجارو پلاستیکی، سرجارو آلومینیومی، سرجارو 8 چرخ، سرجارو فرچه دار، سرجارو طی دار و ...
ساختار سرجارو ها به طور کلی به این شکل است که معمولا در کف یا حتی اطراف خود دارای فرچه هستند. گاهی بعضی از سرجارو ها در قسمت کف خود علاوه بر فرچه، تی هم دارند که به نظافت بیشتر و بهتر استخر کمک می کند. در قسمت روی سرجارو، دو جای اتصال وجود دارد. یکی برای اتصال شلنگ جار استخری و دیگری برای اتصال دسته تلسکوپی آلومینیومی. به این ترتیب با روشن شدن پمپ، آشغال ها و زباله های کف استخر از طریق سرجارو مکش می شوند و پس از طی کردن طول شلنگ درون سبد استرینر گیر می افتند.

دسته تلسکوپی آلومینیومی 5 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخری

5,000,000 ریال
دسته تلسکوپی آلومینیومی 5 متری | دسته برگ گیر | دسته جارو استخریبرند شاین آلومینیوم تقویت شده (اِج شده) قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب برای جارو استخری و توری برگ گیر

گاری جارو استخری | کالسکه جارو استخری | گاری استخر شاین Shine

قیمت اصلی 9,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 5,800,000 ریال است.
گاری جارو استخری | کالسکه جارو استخری | گاری استخر شاین Shine
برند: شاین

خرید مستقیم از تولید کننده

ضخامت بالای لوله های شاسی ضخامت بالای ورق ها چرخ بزرگ و روان رنگ کوره ای با کیفیت مقاومت بالا برای مشاهده سایر مشخصات فنی مانند وزن، ابعاد و …، به قسمت “توضیحات تکمیلی” در همین صفحه رجوع فرمایید.

سر جارو استخری آلومینیومی 18 اینچ

8,500,000 ریال
سر جارو استخری آلومینیومی 18 اینچ برند: مارتینی سایز بزرگ تر جهت نظافت سریع دارای برس زیرین دارای تی زیرین جهت نظافت بهتر دارای بدنه آلومینومی مقاوم برای مشاهده سایر مشخصات (وزن، ابعاد و ...)، به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه بفرمایید.

سر جارو استخری آلومینیومی 14 اینچ

7,450,000 ریال
سر جارو استخری آلومینیومی 14 اینچ برند: مارتینی دارای برس زیر دارای تی زیرین جهت نظافت بهتر دارای بدنه آلومینومی مقاوم برای مشاهده سایر مشخصات (وزن، ابعاد و ...)، به قسمت "توضیحات تکمیلی" در همین صفحه مراجعه بفرمایید.
مکانیزم و عملکرد
Pool Sweeper چگونه کار می کند؟

نیروی محرکه ی pool sweeper متناسب با نیروی محرکه ی پمپ آن است. پمپ آب ممکن است با نیروی برق، بنزین، گازوئیل و یا حتی نیروی خارجی مانند موتور تک راه اندازی شود. این که پمپ ما چگونه راه اندازی می شود ارتباطی با اصول کارکرد جارو استخری ندارد.

پمپ آب، پس از شروع به کار (در صورتی که هواگیری شده باشد) شروع به مکش آب از سمت ورودی خود می کند و آبی که وارد می شود را از سمت دیگر خارج می کند. مکش و حرکت آب از زیر سرجارو آغاز می گردد. جابجایی آب به همراه خاصیت وکیوم سرجارو، لخته های کف آب را به درون لوله می کشد. این لخته ها پس از طی کردن مسیر شلنگ در نهایت وارد استرینر می شوند.

بعد از راه اندازی و شروع به کار پمپ تنها کاری که ما باید انجام دهیم جابجایی منظم سرجارو در تمام کف استخر است. شاید سخت ترین بخش کار با جارو استخری برای افراد مبتدی، هواگیری آن باشد.

چگونه جارو استخری را هواگیری کنیم؟
گام به گام هواگیری جارو استخری

هواگیری جارو استخری pool sweeper برای افراد مبتدی شاید کمی سخت به نظر بیاید. اما بعد از مطالعه این مطلب به راحتی می توانید pool sweeper خود را هواگیری کنید.

  • 1. برای شروع کالسکه جارو را کنار استخر می بریم.
  • 2. قطعات مختلف مانند شلنگ، رابط خرطومی، سرجارو، دسته و ... را به هم وصل می کنیم.
  • 3. از آب بند بودن تمام اتصالات مطمئن می شویم. اگر این مرحله را با قطعیت انجام ندهید در انتها دوباره مجبور می شوید تک تک اتصالات را چک کنید.
  • 4. سرجارو را که اکنون شلنگ و دسته تلسکوپی به آن متصل است در دورترین نقطه ممکن تا انتها درون آب استخر فرو کنید. هرچه شلنگ صاف تر باشد در ادامه کار برای هواگیری راحت تر خواهد بود.اگر امکان این نیست که شلنگ کاملا صاف باشد، حداقل پیچ و تاب های آن را بگیرید تا از عاری وجود هرگونه خم شود.
  • 5. درب بالای استرینر را باز کنید.
  • 6. داخل استرینر را از آب پر کنید. بعد از پر شدن مخزن استرینر، آب وارد شلنگ می شود. باید این کار را انقدر ادامه دهیم تا از سروراخ کف سرجارو در ته استخر به جای حباب هوا، آب خارج شود. با این ترتیب مطمئن می شویم که درون شلنگ هیچ هوایی نیست. تا زمانی که این مطمئن نشدید به ریختن آب ادامه دهید.
  • 7. پس از استرینر و شلنگ نوبت به خود پمپ آب است که پر از آب شود.
  • 8. دو شاخه برق را درون پریز برق بزنید و فیوز برق را روشن می کنید.
  • 9. با روشن شدن پمپ درصورتی که فرآیند هواگیری صحیح باشد آب به همراه زباله و لخته های کف استخر مکیده شده و زباله ها درون استرینر گیر میکنند.
  • 10. چنانچه بعد از انجام همه کارهای بالا هنوز پمپ هواگیری نمی شود احتمالا باید تک تک اتصالات را دوباره چک کنید. وجود حتی یک سوراخ به اندازه نوک سوزن در شلنگ ممکن است موجب عدم هواگیری باشد.
  • 11. در آخر هم یک نکته طلایی راجع به هواگیری pool sweeper این است که اگر سطح قراگیری پمپ پایین تر از تراز بالایی آب استخر باشد هواگیری راحت تری خواهید داشت.
قیمت جارو استخری

بازه قیمتی برای داشتن pool sweeper بسیار زیاد است. البته نرخ تورم هم در کشور ما زیاد است. تفاوت اصلی و اساسی مربوط به سیستم جارو است. اگر دوست دارید با سیستم جارو به وسیله ی اسکیمر کار کنید عددی بین چند صد هزار تومان، نهایتا 3 میلیون هزینه خواهید داشت. (این تخمین برای مهر 1402 است)

چنانچه تمایل دارید از سیستم اتوماتیک برای استخر خود استفاده کنید باید عددی بین 50 تا 500 میلیون تومان کنار بگذارید.

بازه قیمت برای pool sweeper نیمه اتوماتیک هم متناسب با عوامل مختلف مانند کشور سازنده، برند، نوع سیم پیچ و ... می تواند عددی بین حدودا 6 الی 30 میلیون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *